20 Temmuz 2016 Çarşamba

Bugün O’na Süslendim

Bugün O’na Süslendim

Uzun zaman kolladım bu günü bekledim
Dünlerimi bu günün hayaliyle geçirdim
Aç kapıyı gardiyan geldi çattı o günüm
Bu gün onun için süslendim
Yosun kokan taş duvara bakmaktan bıktım
Yayları kopmuş gıcırdıyor yatağım
Kokusunu içime çekmek için
Günü bu güne ekledim
Nergisler senin olsun al, Vallahi al
Ben bugün O’na süslendim
-Ayşe abla bak, “mavi umuttur” derdin
Ben bugün mavi elbisemi seçtim
Dumanı içinden tüten yakası v olan hani
Etek fırfırı diz hizası
Gün güzel, ben güzelim
Bu gün O’na süslendim
36
Kulaklarımda yankılanır hayali sözlerin
Dokunuyor yüreğime derin gözlerin
Ellerin değerse bilmem ne olur hâllerim
Bu gün onun için süslendim
/ On yıl oldu tıktınız beni bu deliğe
Ben mi dedim namusum kirlensin daha on yedide
Gözü dönmüş adamın beni seçmesi kaderse
Deşmeyip de döşünü aferin mi çekeydim /
Karanlığa aydınlık umuduyla
Bakmaktan usandım
Ayşe anayla yolladım umudumu
Hani koğuştan cenazesi çıkan
Çocukluğum gençliğim heyecanım
Ah! Bir de gelinliğim
İşte ne varsa boşa çıktı düşlerim
Aç kapıyı gardiyan bugün onun için süslendim
37
Gelinlik seçmiştik Ali’yle
Ben girmeden daha içeri
Anasının iki gözlü evinde
Avluya bakan odası bizimdi
Öp diye uzattığım dudaklarımı
Namusumsun, beklerim demişti
Senden gayrısına öptürmedim Ali’m
Dudaklarımı öptürmedim, Vallahi!
Koğuşa gelen en güzel kokular benim
Bugün süründüm mis gibi koktum Ali’m
Temiz ak ise ben ak ile pak oldum
Bugün Melek indi koğuşa ona süründüm
Bugün terütazeyim sana geldim Ali’m
Gardiyan aç kapıyı
Hadi be aç, aç kapıyı gardiyan
Bu güncük olsun aç Ali’me gideyim
Bu gün en güzel sözleri çizdim yüzüme
Hiç olmazsa sen merhamet eyle
Kavuştur beni Ali’me
Geldin mi gardiyan
Gardiyan!

Melek KIRICI ERKÖSE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder