23 Mart 2017 Perşembe

Cümlelerin Uğultusu


Cümlelerin Uğultusu


Sözlerin çiseliyor.
---------Gözlerin demedim sözlerin...
Gözlerin buğulu,
..........Şimdi yağmur ısmarladım
Söyle yüreğine kim dokunuyor.


Saklama benden, burası kapalı kutu
Her biri bir çareydi geldi,
Sabrı gördü, aşkı burada buldu.

Ver bana uzat elini,
Dertlerin bu an bitti.
Gözlerinde neşeyi bırak,
El at çekelim kederini.---------
Kanatları kapalıyken tavus kuşunun,
Çalı süpürgesi sanılır kuyruğunun.
Oysa bir duygudur kanatlarını açmasına sebep,
Sonra seyre doyulmaz duruşunun.

Sanma bu taş bir senin yoluna kondu,
Niceleri düşüp kafa yordu.
Ben sen ne fark eder bu yolda yolcu,
Tut elimi, güç tek oldu taşı yerine koydu.

Bin türlü haliyle neşe gibi acıda doğar güne,
Kimi yansır yüzüne, kimi susar sesine.
Herkes aynı kapısını örttüğünde,
Yüreğini kap da gel kalp gözüme.

Hiç dinlenmedim demek için yorulmalısın.
Başıma neler geldi demeden anlamalısın.
Çözülmeyi bekleyen sınav sorularındır,
Sınavın ortasında kalkıp da,
"Ben bu soruyu beğenmedim" deyip dert anlatamazsın.

Bu gün gibi her defasında bulut kızsaydı,
Ardından güneş açmasaydı, 
Fırtına arada savurmasaydı,
Bir düşün kalır mıydı düzen hep aynı olsaydı.

Meyveler sundu bahçeler çeşit çeşit,
Toprağında bereket suyunda nasip.
Rengi başka şekli bir garip,
Her birinin tadı ayrı, biri diğer mevsime nasip.

Bu yol olmuşların yolu,
Kalbe taş koymuşların yolu,
Bu mektepte çok okuyan oldu da,
Azdır mezunu.

Sanma ki biri diğerinden üstün.
Neşesi bolda sen küstün.
Unutma dün, pırıl pırıl sen gülmüştün.
Gözyaşıyla tanışmadan onu üzmüştün.

Her duygu karşısındakiyle bütün.
Yanılmadan doğru olmaz üstün.
Elindeki katığını paylaşırsan büyürsün.
Hata kaçınılmaz, almazsan dersini o gün.

Hadi şimdi uzat elini, Bu kervan seni bekledi,
Yolu rüzgar tayin eyledi.
Sil gözündeki yaşı, temizle yüreğini,
Bak bakalım seyre, yaradan yüzüne ne güzellikler çizdi.

Melek KIRICI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder