16 Ocak 2017 Pazartesi

BU GÜN O'NA SÜSLENDİM

SADECE BU GÜN(bugün o'na süslendim 1)
Uzun zaman var, bu günü beklerim.
Dünlerimi bu günün hayaliyle geçirdim.
Aç kapıyı gardiyan o gün geldi.
Bu gün onun için süslendim.
Yosun kokan taş duvarlara bakmaktan bıktım.
Yayları kopmuş gıcırdayan yatağımdan da..
Kokusunu içime çekmek için bir sene beklediğim nergisler, senin olsun al, valla al..
Ben bu gün ona süslendim.
Ayşe abla, bak; "mavi umut" derdin, mavi elbisemi seçtim.
Dumanı içinden tüten yakası "v" olan hani,
Etek fırfırı diz hizası..
Gün güzel, ben güzelim, bu gün ona süslendim.
Kulaklarımda yankılanır hayali sözlerin,
Dokunuyor yüreğime derin gözlerin,
Ellerin değerse bilmem ne olur hallerim,
Bu gün onun için süslendim.
On yıl oldu tıktınız beni bu deliğe,
Ben mi dedim, namusumu kirletsin daha on yedimde!
Gözü dönmüş adamın beni seçmesi kaderse,
Deşmeyip de Döşünü afferim mi diyeydim?
Karanlığa aydınlık bakmaktan usandım.
Umudumu, koğuştan dün cenazesi çıkan Ayşe anayla yolladım.
Çocukluk, gençlik, heyecana dair ne varsa boşa harcadım.
Aç kapıyı gardiyan bu gün onun için süslendim.
Gelinlik seçmiştik Ali ile, ben girmeden daha içeri,
Anasının iki gözlü evinde avluya bakan odası bizimdi..
Öp diye uzattığım dudaklarımı, namusumsun beklerim demişti.
Öptürmedim Ali'm, valla dudaklarımı öptürmedim.
Koğuşa gelen en güzel kokular benim, bu gün süründüm mis koktum.
Temiz ak ise ben ak pak oldum.
Bugün Melek indi koğuşa ona süründüm.
Bugün tertemizim Ali'm sana hazırım.
Gardiyan aç kapıyı, hadi be, aç, aç kapıyı!
Bu güncük olsun aç Ali'me gideyim.
Bu gün en güzel kelimeleri çizdim yüzüme..
Sen olsun merhamet et kavuştur Ali'me
Geldin mi gardiyan?
Gardiyan?
Melek KIRICI ERKÖSE
SİNOPE ŞİİR KİTABIMDAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder