25 Ocak 2017 Çarşamba

Kalemimin tercihi

KALEMİM

Senin uzanan kaşığı geri çevirdiğin yerde,
Ben sokaktan izlerdim annenin sana dokunan ellerini.
Sevgi besliyorsa ruhu,
Bedeni..
Ben  açtım o günden beri.
Baktım olacak gibi değil, 
Silkelenip kendime geldim.
Bunun için  çok emek verdim çok!
Sormadılar bana;
"Okula tahsiline nerede  devam etmek istersin?"
Dediler; 
"Sahipsizsin! Evlenmelisin! Namusun kirlenmesin!"
Kirlenmedim..
Senin elin kitap tutarken ben bebek verdim ellerime.
İstemez miydim,
Noktayı, virgülden; kaderi şansı, mutluluktan ayırmayı..
Kimileri, "saf" dedi temiz bakan göze,
Kimileri "cahil", arınmış söze.
Düşünmeden konuştu diye küsmedim kimseye.
Dedim; "Ben şair olacağım.
" Dediler; "Sen okudun mu fakültede?" 
"Yok" dedim,"okumadım."
"Şiir yazacak kadar zengin mi kelimelerin?" 
"Hislerim güçlü,
 Duygularım yoğun yetmez mi?" dedim.
"Yapma Melek,
 Güldürme kendine şairleri,
 Onlar usta  onlar üstat!"
"SEN!" 
"Ben" dedim.
"Çıraklığın yaşı var mı?"
"Şiir aşkım onları yakalamaz mı?"
 Bu işe soyundum bir kere dönmem!
Duygular mı kağıda kaleme sürükler insanı?
Tek kitabını okuyan mı yansıtır  sedasını?
Becerebilseydim,
Ressam olup resmini çizerdim içimdekilerin, size..
Şaire çevirdi elimi kalemim neyleyim..

Melek Kırıcı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder