15 Nisan 2018 Pazar


Yaşamın boyunca tanıştığın her insanın, aslında bir amaca hizmet ettiğini anlayacaksın. Hayatına girenlerin bazıları, kısa soluklu uğrayışlarla yaşamını hareketlendirirken; bazıları senin vuruş noktaların olacak ve kalbinde ağırlığını bir ömür taşıyacaksın.

İsmi, sayısı belli olmayan bu kalabalık, bizim okulumuz. Sınavlarımız eğitim öncesi yapılıyor, biz sonra öğreniyoruz gerekeni. Sonradan, yavaş yavaş ayırt ediyorsun derslerini nasıl çalışman gerektiğini.

Bu kalabalık bizim öğretmenlerimiz; sınav sorularımızın cevaplarını hazırlıyorlar. Aniden, hayatının bir yerinde hazırlıksız veriliyor kâğıt kalem eline. Cevabı yine tecrübe…

Sonrası hep geliyor. Daha bir aşinasın artık duruma. Seçeneklerini oluşturabiliyorsun; çünkü diğer adımını attığın yeri görmeni sağlayacak onlar.

Bazıları da, senin kendini iyi hissetmeni sağlayacak, yanlarında kendini güvende hissedeceksin. Onlar hep yanında diye düşünürken, en erken onları kaybedecek, özleyeceksin.

Kalabalık hikâye dolu, her birininki de başka türlü öyküsü…

O kadar etkileneceksin ki; dışarıdan aldığın eğitim olarak düşüneceksin kendine. Artık sorular ve sınavlar azalacak, kalabalık dağılmaya başlayacak. Başkalarına göç eder gibi, tazeye, yeniye uçar gibi terk edecekler seni.

Yalnızlık, fakülte sınavları; yani diğer yere giciş, ona varış…

Üç gün boyunca hiç konuşmamayı tecrübe edinenleri göreceksin ve sesinin çıkmakta zorlandığını hatta. Sonra izlerken geçmişi anlayacaksın; hatta ışığın seni başka yönlere sürüklediğini göreceksin.

Bir de, birilerinin verdiği karne günün olacak…

İşte tam da burada buluyorsun kendini. Kendi karneni sen düzenliyorsun. Verdiğin sınavların hakkı olan karne elinde. Sonrası mı? Kendini en çok sevdiğin dönem başlıyor. Kalabalığın uğultusundan duyamadığın kuş sesleri, en güzel melodileri fısıldıyor kulağına. Çiçekler, rüzgâr eşliğinde sahnede.

Son dem…

Tam yerinde ve zamanındayım hayatın. Üretim, kazanç, az zaman, çok verim. Yaşlanmasa da ruh, yaş aldıkça daha farklı sınavların geldiğini görüyorum.

Dinlenirken kendimi onlara hazırlıyorum…Ben Melekyazımı sonuna kadar okuyan değerli kişi sana güzel günler diliyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder