25 Mayıs 2016 Çarşamba

Koşmak istiyordum; atların üstü- ne binmek ve alabildiğine gitmek,




Çok canlı bir caddeydi. Mısır ve çeşit-
li yiyecek satan el arabaları; sokakta yularından tutulup tak tak sesleriyle, riyle, şölen edasıyla geçen atlar; satış için kimi yerde vitrinleri, kimi
yerde tezgâhları süsleyen cicili bicili kıyafetler... Ne ararsan vardı bu
sokakta. Ne iyi yapıp da gelmiştim. Koşmak istiyordum; atların üstü-
ne binmek ve alabildiğine gitmek, saçlarımı rüzgâra salıp, yüreğime
tüm güzellikleri sığdırmak için hızla koşmak; yürürken karşılaştığım
bakışlara gülmek, yaşlı teyze ve dedeleri öpmek, bebeklere nanik ya-
pıp kaçmak istiyordum. Neler oluyordu bana? Caddede uslu uslu yü-
rürken beni gören bunca insan bilebilir miydi içimden gelip geçen çıl-
gın düşüncelerimi?

Mahkum Mahfuz Kitabımdan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder